Badanie zrealizowane: Ideały kobiecego piękna i marki damskiej bielizny

Kamila Sieniuta (UE Wrocław) przeprowadziła badanie: Wpływ wzorców/ideałów kobiecego piękna na oceny i decyzje zakupowe na przykładzie marki Triumph i Victoria’s Secret.
Hipotezy zostały skonstruowane w-g schematu: Wzorzec kobiecego ciała „X” wpływa pozytywnie na oceny i decyzje w zakupie marek bielizny damskiej.
Hipoteza 1: Modyfikacja (wyszczuplenie) ciała modelki, wpłynie pozytywnie na ocenę marki produktu Triumph.
Hipoteza 2: Modyfikacja (wyszczuplenie) ciała modelki, wpłynie pozytywnie na deklarowany wolumen zakupów marki produktu Triumph
Hipoteza 3: Modyfikacja (wyszczuplenie) ciała modelki, wpłynie pozytywnie na deklarowaną cenę marki produktu Triumph
Hipoteza 4: Modyfikacja (pogrubienie) ciała modelki, wpłynie pozytywnie na ocenę marki produktu Victoria’s Secret
Hipoteza 5: Modyfikacja (pogrubienie) ciała modelki, wpłynie pozytywnie na deklarowany wolumen zakupów marki produktu Victoria’s Secret
Hipoteza 6: Modyfikacja (pogrubienie) ciała modelki, wpłynie pozytywnie na deklarowaną cenę marki produktu Victoria’s Secret
Hipoteza 7: Dopasowanie między modyfikacją i marką wpływa pozytywnie na ocenę marki porduktu.
Hipoteza 8: Dopasowanie między modyfikacją i marką wpływa pozytywnie na deklarowany wolumen zakupów marki produktu
Hipoteza 9: Dopasowanie między modyfikacją i marką wpływa pozytywnie na deklarowany wolumen zakupów marki produktu
Metoda: (1) Autorka zastosowała eksperyment jako metodę generowania danych; (2) Zmienne niezależne (wyjaśniające): sfotografowane i modyfikowane w photoshopie wzorce kobiecego piękna wklejane jako hipotetyczne modyfikacje do reklamówek dwóch marek bielizny damskiej: mniej szczupłe modeli Victoria’s Secret i bardziej szczupłe modelki Triumph. Zmienne zależne (wyjaśniane): oceny i deklaracje zakupowe (co do wolumenu zakupów i wysokosci płaconych cen) nabywczyń kategorii produktu wobec badanych marek. (3) Analiza danych: ANOVA.
Wyniki sprawdzania hipotez:
H1 nie została potwierdzona
H2 nie została potwierdzona
H3 nie została potwierdzona
H4 nie została potwierdzona
H5 nie została potwierdzona
H6 nie została potwierdzona
H7 nie została potwierdzona
H8 nie została potwierdzona
H9 nie została potwierdzona
Jeśli macie jakieś pytania lub uwagi do Autorki, proszę o komentarze do tego wpisu.
RK

Komentarze

2 myśli na temat “Badanie zrealizowane: Ideały kobiecego piękna i marki damskiej bielizny”

  1. Bardzo dziękuję za ciekawy artykuł.
    Parafrazując: osoba poddana badaniu dostanie zdjęcie i na jego podstawie będzie wyrażała swoją opinię nt. produktu? W jaki sposób ona będzie zbierana? W ankiecie, podczas wywiadu?
    Czy może w jakiś sposób będą weryfikowane decyzje zakupowe klientów?

  2. Panie poddane badaniu wypełniały kwestionariusz udostępniony im drogą internetową. Pierwsze pytania dotyczyły tego ile Panie kupują kompletów bielizny ogólnie i jaką średnią cenę za nie płacą. Następnie zobaczyły odpowiednio dla każdej z 4 grup zdjęcie kobiety w bieliźnie (Triumph/ Victoria’s Secret) bez modyfikacji lub to samo po zmodyfikowaniu w programie PhotoShop. Po zobaczeniu zdjęcia odpowiadały między innymi na pytania o dopasowanie modyfikacji do prezentowanej marki.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *